Glumac Saša Pilipović proslavio je jubilej – 30 godina na sceni! U medjuvremenu ostvario je svetsku slavu kao glumac dramskih tekstova na jeziku medjunarodne tolerancije i razumevanja – na esperantu. Sa poljskim kolegom nastupao je širom sveta na kongresima Esperantista. U poljskoj je upoznao drugog kolegu koji je ovu monodramu kao stand-up komediju izveo 600 puta u svom privatnom pozorištu. Potrudio se da ovaj vrlo zanimljiv tekst prevede i priredi za srpsku publiku, uz pomoć prijatelja i saradnika. I dobro je uradio – ova pozorišna poslastica osvetlila ga je na najbolji način – videli smo zrelog umetnika koji je suvereno vladao scenom ipred dupke punim gledalištem svog matičnog pozorišta, lako i dopadljivo ispričao jednu moguću priču o glumcu, pozorištu i životu, naveo je u kritici Goran Cvetković.

Lik koji se pred nama otvara u raznim nijansama je glumac duboko vezan za lik Sirana de Beržeraka, koga je igrao godinama, sve do poslednje predstave, jer je uprava pozorišta odlučila da komad skine sa repertoara zbog prestanka interesa publike. To je za njega ozbiljan udarac. Jer predstavu je igrao nebrojeno puta i to na raznim mestima i za mnogobrojnu publiku različitih uzrasta – u podne za djake, popodne za za jednu i uveče za drugu publiku. Po selima igradovima, u pozorištima i hladnim salama, uz puno uživljavanje i slavodobitno uživanje. On je ispunjavao lik, a lik je ispunjavao njega. Život je potpuno podredio Siranu. On je bio Sirano! Inaravno – kad je saznao da je komad skinut sa repertoara – možete misliti kako mu je bilo – za njega to je bilo kao smrt! U medjuvremenu je upoznao i Mela Gibsona na jednom slučajnom letu avionom i postao njegov prijatelj, uostalom, kao kolega!… I tako dalje i tako dalje. Dogodovština za dogodovštinom o kojima glumac u liku drugog glumca – priča publici na sceni i – policijskom inspektoru, pred kojim pokušava da se opravda za neko nepočinstvo u koje je umešan. A sve idelako i prisno, iskreno i duhovito.
Neobičan spektakl glumačkih izražajnih sredstava koje Saša Pilipovoć prezentuje u svomjednosatnom nastupu, služi osnovnoj svrsi duboke uronjenosti u svet glume i pozorišta. To je priča o glumačkom samoljublju, o sujeti, ali i iskrenoj ljubavi prema tom svetu utvara i poezije, prema svetu pretvaranja u nekog drugog i svetu večitog skomroha, zapravo umetnika odbačenogod nadmene elite kojoj služi za uveseljavanje, ali i za prezir. Koliko god bilo komično ono što smo videli u ovoj predstavi, koliko god bilo zabavno i lagodno, iza svega stoji tuga i prokletstvo glumca koji nema pravo mesto u svetu u kome živi. U svakom slučaju Saša Pilipović doneo je preciznu distancu od vesele i vedre priče o prototipu glumca zaljubljenog u svoju najveću ulogu i u svet iz koga ga stalno izguravaju. Ta tragična ironija ove profesije bila je jasno prikazana i vrlo uspešno vodjena, naveo je Goran Cvetković.
Predstavu “Kolega Mela Gibsona” kragujevačja publika može da pogleda u Knjaževsko-srpskom teatru 4. decembra u 20 časova.
Foto: Nebojša Raus