Predstavnici Insitituta za saobraćajnice i geotehniku Građevinskog fakulteta iz Beograda organizovali su u Kragujevcu prezentaciju Generalnog projekta sa Prethodnom studijom opravdanosti državnog puta prvog reda „Vožd Karađorđe“. Pored gradonačelnika Nikole Dašića, prezentaciji su prisustvovali pomoćnik gradonačelnika za realizaciju kapitalnih projekata i saradnju sa Vladom Srbije Aleksandar Milošević, gradski urbanista Ivan Radulović, predstavnici JP Urbanizam, JP Putevi, kao i predstavnici MIND Grupe.
Izgradnja državnog puta prvog reda ”Vožd Karađorđe”, kao savremenog putnog pravca, od strateškog je značaja u povezivanju lokalnih samouprava, za ravnomeran održivi regionalni razvoj, ekonomsku valorizaciju čitave teritorije, kao i za povećanje zaposlenosti i standarda kroz nove investicije, i predstavljao bi najbržu vezu Istočne Srbije sa Centralnom i Zapadnom Srbijom i Koridorima E-75 i E-763.
Prema rečima predstavnika grada, za grad Kragujevac od izuzetnog značaja su vezne saobraćajnica grada Kragujevca na ovaj koridor, a posebno veza Kragujevac – Topola/Aranđelovac, kao i njen produžetak ka Mladenovcu i Malom Požarevcu, u rangu brze saobraćajnice sa četiri saobraćajne trake, čime bi se stvorili uslovi za ostvarivanje višegodišnje tendencije grada Kragujevca da se “istorijskom”, ujedno i najkraćom vezom, na kvalitetan i bezbedan način poveže sa Beogradom.
Ovaj auto-put će biti dugačak 220 kilometara, a gradnja će biti podeljena na pet deonica. Nova saobraćajnica proći će kroz teritorije opština Lazarevac, Sopot, Mladenovac, Aranđelovac, Topola, Rača, Lapovo, Velika Plana, Svilajnac, Despotovac i Bor.
Realizacijom autoputa “Vožd Karađorđe” i kvalitetnih veznih saobraćajnica sa najvećim urbanim centrima u okruženju, ostvarila bi se sigurnija saobraćajna veza Istočne, Zapadne i Centralne Srbije sa Beogradom i Vojvodinom na severu (i dalje sa centralnom i zapadnom Evropom), kao i sa južnim delovima Republike ( i dalje sa Makedonijom, Bugarskom i Bliskim istokom). Ostvarenom vezom ovog autoputa sa trasom autoputa E-763, Beograd – Južni Jadran, ostvarila bi se najkraća veza sa Crnom Gorom, a preko luke Bar i sa južnom Italijom, pomorskim lukama Jadrana i Sredozemlja.