OTVOREN SAJAM TURIZMA U KRAGUJEVCU

Kragujevac Srbija Turizam

Uorganizaciji Šumadije sajma i Gradske turističke organizacije Kragujevca pod pokroviteljstvom grada otvoren je 12. Međunarodni sajam turizma i seoskog turizma. Sajam će biti otvoren do subote 27. novembra.

Međunarodni sajam turizma i seoskog turizma u Kragujevcu predstavlja turističke, kulturne i gastronomske ponude Šumadije i Pomoravlja ali i cele Srbije i daje veliki doprinos ne samo razvoju turizma Kragujevca već cele države, rekla je na otvaranju pomoćnica ministarke za trgovinu, turizam i telekomunikacije, Jelena Milenković-Orlić. Sve to doprinosi pozicioniranju srpskog turizma, ne samo samo u regionalnim već u evropskim i svetskim okvirima. Kragujevac je grad u središtu Šumadije, na raskrsnici puteva i pre svega grad dobrih domaćina zato je važno što se u toj meri bavi promocijom gastronomskih ponuda, naše trpeze koja treba da postane brend  jer će pomoći da Srbiju promovišemo i kao gastronomsku destinaciju. Srpski turizam je dobio priliku da se i u okviru globalne krize repozicionira i postane kvalitetan proizvod u regionu, Evropi i na svetskom tržištu a tu šansu moramo da iskoristimo jer Srbija ima toliko toga da ponudi, poručila je  Jelena Milenković-Orlić.

Mistarstvo za trgovinu, turizam i telekomunikacije daje podršku gradu Kragujevcu i za poslednjih šest  godina opredeljeno je 69,5 miliona dinara a za razvoj i promociju gastronomskih manifestacija 52,8 miliona dinara, tako će nastaviti i dalje rekla je  Milenković-Orlić jer želimo da ulažemo u razvoj ovog regiona.

Turizam zajedno sa ugostiteljstvom su oblasti koje su najviše pogođene pandemijom. Država  i grad Kragujevac brojnim merama učinili su da olakšaju situaciju u ovim oblastima a imunizacijom, otpočela su i putovanja koja smo toliko željno iščekivali, rekla je Sanja Tucaković, članica Gradskog veća za loklanu samoupravu. U narednom periodu nastavićemo sa aktivnostima na promociji turizma i nadam se da ćemo zajedno, kao dobar tim učiniti da Kragujevac zauzme još značajnije mesto na turističkoj mapi Srbije, regiona pa i šire. Iako je period epidemije i krize doneo brojne probleme istovremeno otvorio je nova vrata što nas je  podsetilo na lepote naših sela, planina, jezera i reka i zbog toga još više zavolimo našu Srbiju, istakla je Sanja Tucaković, članica Gradskog veća za lokalnu samoupravu.

Puna hala izlagača danas kao što je i nekada bila, pokazuje da turizam koliko god da je pogođen epidemijom pokazuje da je izdržljiv, da se ne predaje se i da će se oporaviti a to je taj optimizam koji nam je svima potreban, rekla je direktorka Turističke organizacije Srbije, Marija Labović. Na prvom mestu sajam u Kragujevcu  promoviše seoski turizam koji se u godinama krize pokazao kao turistički proizvod koji se sve više traži a sa kojim zaista možemo da se pohvalimo. Razmenom iskustava na edukativnim radionicama, razgovorom sa posetiocima i osluškujući šta njih zanima je ono što će nam pomoći da ga unapredimo, jer turizam jeste praćenje trendova i pružanje pozitivnog doživljaja Srbije svakom domaćem i stranom turisti, kazala je Marija Labović.

Od 25. do 27. novembra na štandovima u hali Šumadija sajma biće predstavljeni turistički potencijali Srbije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine i po prvi put sa Kosova i Metohije. Iz godine u godinu sajam okuplja sve veći broj izlagača nacionalne, regionalne turističke organizacije, turističke agencije koje predstavljaju ponudu za zimu 2021/2022. godine, hotele, banjska lečilišta, seoska domaćinstva i poljopripvredna gazdinstva.

Tokom prvog dana sajma održaće se promocija 2. Šumadijskog festivala rakije koja će se u organizaciji GTO, Šumadija sajma i Asocijacije Šumadijska rakija, održati  11.decembra, brojne promocije manifestacija i destinacija na štandovima, a sutra, drugog dana sajma gradonačelnik Nikola Dašić biće domaćin Šumadijske  čajanke.

Tokom tri sajamska dana stručni žiri koji čine predstavnici nadležnih republičkih institucija i lokalnih turističkih organizacija izabraće najuspešnije izlagače, a na zatvaranju biće dodeljene nagrade u kategorijama najuspešnija promocija, najuređeniji izlagački prostor, najbolji promo materijal. I ove godine u okviru sajma organizovan je Sajam zimnice proizvođača zdrave hrane i pića.

U okviru kulturno-umetničkiog programa nastupali su studenti FILUM-a, CZNK Abrašević a prikazan je promo film Kragujevca-naš svet, u produkciji GTO Kragujevac.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *